Klaga på dåliga varor...

Skrivet: 2/10, 2017 kl. 18:49 av (Dold profil)

  • Skivat bacon???

... brukar jag alltid göra nu för tiden när man har tid som pensionär! Varför ska man betala för en vara som inte motsvarar beskrivningen? Och idag är det ju så lätt via nätet.

Idag skulle jag steka skivat bacon från Scan men när jag öppnade paketet var det inga skivor, bara slamsor och fett.

Jag har nu skickat in en reklamation med bifogade bild!

Hur brukar DU göra om du inte är nöjd?

(Hm... undrar om jag inte har skrivit något liknande tidigare? Minnet är kort! surprise)

(Dold profil)

Skrivet: 2/10, 2017 kl. 19:17 av (Dold profil)

Jag vill minnas nåt också men det var en gång för längesen!

Slamsor fick du.Inget bra!

Så där ska det inte se ut!

Jag hade klagat också!

(Dold profil)

Skrivet: 2/10, 2017 kl. 19:49 av (Dold profil)

Jag har gjort liknande. Ringde företaget och skickade foto. Jag fick presentkort på lite mer än kostnaden för varan.

(Dold profil)

Skrivet: 2/10, 2017 kl. 19:57 av (Dold profil)

Alltid aktuellt är detta ämne! Jag skulle också klagat! 

Jag har klagat via nätet ett par gånger på tillverkaren pga att varan har blivit sämre kvalitetsmässigt. T.ex att lingonsylten var alldeles för lös, rågbrödet smakade mindre råg. Har fått svar och ersättning.

(Dold profil)

Skrivet: 2/10, 2017 kl. 22:57 av (Dold profil)

Jag betraktar mig själv som en kritisk konsument. Ibland kan jag tycka att det gränsar till kitslighet. Kanske kan det bero på min nyfikenhet att få höra en förklaring av "offret" för mitt missnöje. Coop är resonabla, liksom ett chokladföretag som sålde en kartong där det fanns nötskal i.

I dag blev jag lite tvehågsen hur jag skulle göra? Lojalitet med en dyngsur stackars brevbärare contra att få utgjuta mitt missnöje med Post Nord. På fm i dag damp genomblöt post ner på mitt hallgolv. Den var så blöt att det bara var att kasta bort den. I högen av alla blöta reklamblad fanns den TV-tidning jag prenumererar på. Tidningen var mer eller mindre upplöst. Tänkte först ringa Post Nord men så kom jag att tänka på den hygglige brevbäraren som alltid är så vänlig och trevlig. Kanske skulle han få skulden? Kan det bero på oväntad regskur eller att postbudet inte fått ut ett plastskydd till sin cykel? Utan knot köper jag mig en ny torr tidning och låter saken bero. Det är värt en femma att hålla en trevlig samtalston med brevbäraren som nog inte har deta lätt alla gånger.

Egentligen har jag sedan gammalt  en gås oplockad med Post Nord. I maj köpte jag en diskmaskin och betalade för frakt hem till dörren. Någon dag senare fick jag meddelande om att maskinen nu var på väg och frakades av just Post Nord. Via ett SMS meddelades jag att utlämning av kollit misslyckats då mottagaren, d v s jag, ej varit hemma. Ringde och protesterade jag hade varit hemma hela dagen  och väntat på beställd diskmaskin. När man till slut blev övertygad om detta lovades jag kompensation genom att man skulle köra hem maskinen fraktfritt. Jamen det har jag ju redan betalat för. Inget mera hördes och då jag efter några dagar ledsnat på husarresten och frågade efter maskinen fick jag veta att godset nu var efterlyst m a o man hade lyckats tappa bort paketet. Nästa meddelande var att man hittat min diskmaskin på en terminal i Malmö samt när jag kunde hämta den där. Jamen jag har ju betalat för frakten hem protesterade jag.  Nytt samtal från Post Nord.  Om jag bara höll mig hemma påföljande fm skulle jag få ett kolli frakfritt till dörren. Lycklig över att maskinen äntligen kom struntade jag i kompensation. Fortfarande har jag inte lyckats klura ut hur allt gått till men dagarna i maj månad med husarrest minns jag.

Leo.

Skrivet: 3/10, 2017 kl. 00:26 av (Dold profil)

Jag klagade senast på en hantverkare som hade lagt ett parkettgolv ojämnt. Jag var då så förbannad att de kom hit nästa dag och lade om allting inklusive spackling.

Hantverkare är nog de värsta av alla. Man känner sig alltid lite lurad. De saltar räkningar sätter upp extratid osv. no

Skrivet: 3/10, 2017 kl. 08:05 av (Dold profil)

Det senaste året har jag fört en skriftlig och telefonledes kamp med postudelaren Bring som har lyckats med mästerstycket att tappa bort alternativt utdelat till fel person viktig post från Karolinska sjukhuset till min sambo. Av tio från dem avsända brev har endast två hamnat i vår brevlåda. Min sambo, som lider av allvarlig sjukdom, har fått för vana att pga detta slarv ringa sjukhuset för att få veta om de har skickat brev. Via telefon har saker och ting rättats till  men även sjukhuset har fått nog. Post-och Telestyrelsen har jag också ett flertal gånger framfört klagomål till och uppmanat dom att sköta kontrollen av detta bolag som uppenbarligen, i allafall inte där vi bor, klarar av att sköta det dom tagit på sig att sköta. Nåja, den allra senaste tiden har ett brev kommit fram. Hurra!

(Dold profil)

Skrivet: 3/10, 2017 kl. 14:47 av (Dold profil)

Det är inte ofta som jag klagar men i fredags bjöd jag en väninna på mat köpte entrecote för det är ju garanterat mört kött men vilken besvikelse det var så segt att det inte gick att tugga så vi kastade det mesta. Idag hade jag ärende till butiken och då passade jag på att framföra mitt missnöje med köttet, bara jag som klagat men givetvis fick jag nytt kött.

(Dold profil)

Skrivet: 3/10, 2017 kl. 15:26 av (Dold profil)

Klart man ska klaga på dåliga varor.  Jag som äter glutenfritt har flera gånger skickat mail till Semper när mina dyra kex varit trasiga eller djupfrysta limpor varit fulla med is.  Ett hårt brödpaket liknade ett paket med müsli.

Har alltid fått kompensation - har aldrig varit några problem.

Skrivet: 3/10, 2017 kl. 18:25 av (Dold profil)

Jag fick en check på 60:- i kompenstion idag laugh

Svara på ämne

Svar till ×

Svara på ämne

Annons: