Svart/vit bild?

(Dold profil)

Skrivet: 24/8, 2018 kl. 16:44 av (Dold profil)

Kan någon av alla tekniksnillen här tipsa om vad som kan vara fel när färgen försvunnit från bildskärmen på min dator? Jag känner mig fullständigt insnöad, bokstavligen. Allt ser bara grått ut, med en svag dragning åt brunt.

På plattan är färgen normal. Laptopen får inte kontakt med servern. Kan det ha något samband?

Snälla hjälp!

(Dold profil)

Skrivet: 24/8, 2018 kl. 17:54 av (Dold profil)

Hej igen!

Talade nyss med min datorhandlare, som föreslog en åtgärd som funkade direkt. Så härligt!! 

Det var tydligen en vga-kabel(?) som glappade. Inte för jag vet vad det är, men huvudsaken är att jag fått färg på skärmen igen.yes

(Dold profil)

Skrivet: 24/8, 2018 kl. 18:42 av (Dold profil)

Skönt att ha en kunnig, hjälpsam datorhandlare att tillgå. Jag har också bett min om hjälp någon gång. En gång var det extra strul; då kom han hem till mig och fixade det, och så fick jag en faktura med RUT-avdrag och allt. laugh

(Dold profil)

Skrivet: 24/8, 2018 kl. 21:21 av (Dold profil)

Oj, Raniva, det kallar jag service!

Jag har vid ett par tillfällen packat hela "burken" på cykeln eller bussen och tagit mig till butiken, men idag räckte det ju med ett telefonsamtal. Det är därför jag gillar att handla över disk i stadskärnan och inte på ett shoppingcenter eller på nätet = personlig service! Inte ens någon faktura... 

(Dold profil)

Skrivet: 22/9, 2018 kl. 11:52 av (Dold profil)

Har någon av er råkat ut för "autentiseringsfel"? Dvs jag kan inte ansluta till mitt wifi eller bredbandet. Kanske strulig router? Zyxel 2812 tror jag den heter.

(Dold profil)

Skrivet: 22/9, 2018 kl. 12:36 av (Dold profil)

Jag skulle börja med att stänga av routern för att starta om. Kolla att kablarna. Se sen till att skriva RÄTT lösen

(Dold profil)

Skrivet: 22/9, 2018 kl. 15:30 av (Dold profil)

Jag har gjort det där men har nog fel lösen...

Skrivet: 23/9, 2018 kl. 20:28 av (Dold profil)

Lulekvinna skrev:

Jag har gjort det där men har nog fel lösen...

Kan du inte ringa det bolag som levererar ditt bredband, de brukar ha support. Du kan nollställa din router och installera om den. 

Uppdaterad: 24/9, 2018 kl. 08:02

(Dold profil)

Skrivet: 24/9, 2018 kl. 11:09 av (Dold profil)

Jag får väl göra som du säger Per14. Vi har ju nu blivit flyttade från Bredbandsbolaget som hade en bra support till Telenor. Så det är ju inte dom som har levererat utrustningen och jag vet inte hur deras support är men det är väl bara att kolla.

Skrivet: 24/9, 2018 kl. 11:17 av (Dold profil)

Lulekvinna skrev:

Jag får väl göra som du säger Per14. Vi har ju nu blivit flyttade från Bredbandsbolaget som hade en bra support till Telenor. Så det är ju inte dom som har levererat utrustningen och jag vet inte hur deras support är men det är väl bara att kolla.

Det är ingen skillnad. Telenor övertar Bredbandsbolagets åtagande. När jag abonnerade bredband från Bredbandsbolaget ingick en premierouter, Technicolor. Begär att få denna router. Jag har läst på nätet att det ofta är problem med din nuvarande. 

Uppdaterad: 24/9, 2018 kl. 11:30

(Dold profil)

Skrivet: 24/9, 2018 kl. 11:52 av (Dold profil)

Tack för tipset Per14! Det kanske är routern som är boven? Jag ska kolla med Telenor då! Ha det gott!

Skrivet: 9/10, 2018 kl. 10:53 av (Dold profil)

Lulekvinna skrev:

Jag får väl göra som du säger Per14. Vi har ju nu blivit flyttade från Bredbandsbolaget som hade en bra support till Telenor. Så det är ju inte dom som har levererat utrustningen och jag vet inte hur deras support är men det är väl bara att kolla.

Hej, jag undrar om du lyckats lösa dina routerproblem?

Uppdaterad: 9/10, 2018 kl. 10:53

(Dold profil)

Skrivet: 10/10, 2018 kl. 09:23 av (Dold profil)

Hej Per14, inte än men jag har inte riktigt haft energi att ta itu med det. Men jag har tagit till mig det du skrev så jag får väl ta sats... Tänkte ev. prova först att nollställa den router jag har och går inte det kollar jag vidare. Tack för att du tipsade mig! 

Svara på ämne

Svar till ×

Svara på ämne

Annons: